Dobavne verige so spet v nevarnosti!
24.03.2022

Pred natanko enim letom, marca 2021, je kontejnerska ladja “Ever Given” nasedla v Sueškem kanalu. 400 metrov dolga tovorna ladja je šest dni blokirala pomembno vodno pot med Azijo in Evropo. Na stotine ladij ni moglo mimo, kar je močno vplivalo na svetovno trgovino. 29. marca je bil “Ever Given” rešen.
Zdaj se svet sooča z drugačnim, verjetno večjim izzivom od tistega, kar smo videli pri šestdnevni blokadi Ever Given. Ljudska republika Kitajska je od prvotnega izbruha v mestu vodila strogo politiko »zero – covid Wuhan« . To se izvaja s strogimi pravili karantene, množičnim testiranjem in ostrimi zaporami. Upoštevati je treba strogo politiko brez covida, da bi hitro dobili pod nadzor zdaj razmahnjeni val različice Omikrona.
Zaradi strogih ukrepov je na milijone stanovanjskih enot in proizvodnih objektov zaprtih ali v lockdown, pristanišča pa le delno nakladajo ali odpremljajo blago.
To že povzroča precejšnje motnje v dobavni verigi, saj dobavne verige še vedno ne delujejo, kot smo jih vajeni pred pandemijo.
Obseg zamud bi lahko postal veliko večji od tistega, kar smo do zdaj videli.
Stroški kontejnerskega pošiljanja bi lahko hitro narasli s trenutnih približno 9.500 evrov za 20 “zabojnikov za Evropo” na čez približno 20.000 evrov za 20″ zabojnikov, kot so trenutni stroški prevoza za pošiljke s Kitajske v ZDA. Zaradi pomanjkanja kontejnerjev in pošiljk iz največjih pristanišč na svetu (predvsem na Kitajskem) bi se lahko ladjarji znova odločili za dvig cen.
Kako dolgo bi lahko to stanje trajalo?
Težko je reči, toda v primeru Hongkonga smo lahko videli, da se po približno 3 mesecih omikronskega vala zdaj razmere umirjajo.
Glede na vse bolj dramatično stanje v zvezi z nabavo je v prihodnjih tednih in mesecih pričakovati nadaljnje daljše dobave ter prilagoditve cen.
Vsekakor ne smemo pozabiti omeniti uvedbe ANTI-DAMPINGŠKE dajatve za določene izdelke, ki prihajajo iz Kitajske.
Slednji ukrep nam že v zadnjem mesecu občutno viša cene izdelkov.
Ekipa Matica MB vam je na voljo in z vami usklajujemo potrebe. Prizadevamo si, da so kupci seveda prednostno obravnavani, vendar si zaradi kritične situacije pridržujemo pravico do dviga cen in količinskih razporeditev.
Menimo, da je naša dolžnost, da svoje stranke obveščamo v zgodnji fazi, tudi če se zdi, da se slabe novice še ne iztekajo.
Zahvaljujemo se vam za razumevanje, upamo na čimprejšnjo olajšanje razmer in se veselimo nadaljnjega partnerskega sodelovanja.